TY - JOUR
T1 - LUKILOKI: virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen
AU - Aalto, Eija
AU - Heikkilä, Riikka
AU - Järvenoja, Marjaana
AU - Kuosmanen, Merja
AU - Lehtinen, Auli
AU - Lerkkanen, Marja-Kristiina
AU - Luokomaa, Sanna
AU - Mononen, Susanna
AU - Mustonen, Sanna
AU - Nousiainen, Tuula
AU - Raittila, Tiia-Liina
AU - Saario, Johanna
PY - 2019/10/16
Y1 - 2019/10/16
N2 - “Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota opetushenkilöstölle luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen ja tukemiseen liittyvää tutkimustietoa ja käytännön työkaluja. Koulutuksen keskiössä ovat muun muassa lukumotivaatio, arviointi ja oppimisen tukeminen luki- ja oppimisvaikeuksien sekä S2-opetuksen ja monikielisyyden näkökulmista. Tässä artikkelissa kuvataan hankkeen tavoitteita ja tuotoksia, joita opettajat voivat hyödyntää työnsä tukena.
AB - “Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota opetushenkilöstölle luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen ja tukemiseen liittyvää tutkimustietoa ja käytännön työkaluja. Koulutuksen keskiössä ovat muun muassa lukumotivaatio, arviointi ja oppimisen tukeminen luki- ja oppimisvaikeuksien sekä S2-opetuksen ja monikielisyyden näkökulmista. Tässä artikkelissa kuvataan hankkeen tavoitteita ja tuotoksia, joita opettajat voivat hyödyntää työnsä tukena.
M3 - Artikkeli
SN - 1799-0181
VL - 10
JO - Kieli, koulutus ja yhteiskunta
JF - Kieli, koulutus ja yhteiskunta
IS - 6
ER -