Abstract
Musiikki-integraatio osana musiikkikasvatuksen toteutusmalleja liittyy vahvasti uuden opetussuunnitelmamme moninaisten mallien ilmiölähtöiseen ajatteluun. Mitä musiikki-integraatio oikeastaan tarkoittaa, ja miten sen avulla voidaan toimia opettajakoulutuksessa tai rikastaa opetusta viitekehyksestä riippumatta: tätä tarkastellaan sveitsiläisestä näkökulmasta Markus Cslovjecsekin ja Madeleine Zulaufin (toim.) kirjassa "Integrated Music Education. Challenges of Teaching and Teacher Training", joka ilmestyi viime kesänä (2018). Julkaisu on englanninkielinen, mutta jokaisesta luvusta löytyvät lisäksi tiivistelmät sekä ranskaksi että saksaksi. Kirja on numeroitu osana 1, asettaen odotuksia mahdollisesti myöhemmin kasvavan sarjan "Mousikae Padeia (Music and Education/Musik und Bildnung/ Musique et Pédagogie)" suuntaan. Kirjan on kustantanut Peter Lang, ja sen julkaisuprosessia ovat tukeneet sveitsiläiset koulutusinstituutiot alkaen esi- ja alkuopetuksesta, ja jatkuen sikäläisissä ammattikorkeakouluissa toteutettavaan monialaiseen opettajakoulutukseen saakka. Kirja on ostettavissa sekä painettuna että e-kirjana.
Translated title of the contribution | Music integration as a challenge for teaching and teacher training. |
---|---|
Original language | Finnish |
Pages (from-to) | 152-163 |
Number of pages | 12 |
Journal | FINNISH JOURNAL OF MUSIC EDUCATION |
Volume | 22 |
Issue number | 1&2 |
Publication status | Published - 2019 |
Publication type | B1 Journal article |