Opetuksen ja oppimisen avoimuuden haasteita ja suuntaviivoja

Research output: Contribution to journalArticleScientific

Abstract

Avoimet oppimateriaalit ovat viime vuosina nousseet keskustelujen aiheeksi yhä laajemmin. UNESCO antoi uuden suosituksen avoimista oppimateriaaleista marraskuussa 2019. Myös Suomessa edistetään opetuksen ja oppimisen avoimuutta erilaisten hankkeiden avulla. Mitä kaikkea liittyy opetuksen avoimuuteen? Mitä tarkoitetaan avoimilla oppimateriaaleilla? Miksi tarvitaan keskustelua opetuksen avoimuudesta? Tässä kirjoituksessa etsitään vastauksia näihin kysymyksiin kansallisen ja kansainvälisen kirjoittelun ja keskustelun valossa.
Original languageFinnish
JournalYliopistopedagogiikka
Volume2021
Issue number1
Publication statusPublished - 1 Jun 2021
Externally publishedYes
Publication typeB1 Journal article

Cite this