Opiskelijoiden oppimistyökalujen käyttö tietokoneavusteisessa Matematiikkajumppa -tukiopetuksessa

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionScientificpeer-review

    39 Downloads (Pure)

    Abstract

    Tampereen teknillisessä yliopistossa aloittavat uudet opiskelijat ovat vuodesta 2002 lähtien suorittaneet opintojensa aluksi koulumatematiikan osaamista mittaavan matematiikan perustaitotestin. Opiskelijat, joiden matemaattiset perustaidot eivät testin perusteella ole olleet riittävät, on ohjattu matematiikkajumppaan: tukiopetusohjelmaan, joka suoritetaan verkkopohjaisesti opiskelijan omalla ajalla. Tässä tutkimuksessa selvitettiin miten ja mitä oppimistyökaluja opiskelijat käyttivät verkkopohjaisessa tukiopetuksessa. Tutkimuksessa havaittiin, että erilaiset oppijat toimivat eri tavalla suorittaessaan matematiikkajumppaa. Pintasuuntautuneet oppijat käyttävät paljon erilaisia työkaluja, kun taas osaajat käyttävät huomattavasti vähemmän työkaluja, ja he menestyvät tentissä pintasuuntautuneita opiskelijoita paremmin.
    Original languageFinnish
    Title of host publication2017: Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016
    Pages54-65
    Number of pages12
    Publication statusPublished - 31 Oct 2017
    Publication typeA4 Article in a conference publication
    EventANNUAL SYMPOSIUM OF THE FINNISH MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION -
    Duration: 1 Jan 1900 → …

    Publication series

    NameProceedings of the FMSERA annual symposium
    PublisherFinnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
    ISSN (Electronic)2489-4583

    Conference

    ConferenceANNUAL SYMPOSIUM OF THE FINNISH MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION
    Period1/01/00 → …

    Publication forum classification

    • No publication forum level

    ASJC Scopus subject areas

    • Mathematics(all)

    Cite this