Abstract
Artikkelissa käsitellään toiminta-alueittain opiskelevien oppilaiden yksilöllisiä tavoitteita ja niiden laatimiseen liittyvää taustaa ja tutkimusta sekä kirjoittajan pro gradu -tutkielman tuloksia. Tutkielmassa havaittiin, että tarkasteltuihin tavoitteisiin tehtiin todennäköisemmin muutoksia, jos kyseisen lukuvuoden opettaja oli opettanut oppilasta aikaisemmin. Tarkastelluissa tavoitteissa oli puutteita saavutettavuuden, selkeyden ja mitattavuuden osalta.Tavoitteiden laadun parantamiseksi esitetään ratkaisuja liittyen täydennyskoulutukseen, työvälineisiin ja perusopetuksen opetussuunnitelmaan
Original language | Finnish |
---|---|
Journal | e-Erika: Erityispedagogista tutkimusta ja koulutuksen arviointia |
Issue number | 1 |
Publication status | Published - 20 May 2021 |
Externally published | Yes |
Publication type | B1 Journal article |