Työelämävetoisen korkeakoulupolitiikan ja transformatiivisen oppimisen välinen ristiriita

Minni Matikainen, Tuomas Tervasmäki

Research output: Contribution to journalComment/debateScientific

Abstract

Tässä symposiumesityksiimme perustuvassa keskustelupuheenvuorossa käsittelemme yliopistokentällä ilmenevää ristiriitaa, joka syntyy joustavia työelämäkompetensseja ja ripeää tutkintoon valmistumista tavoittelevan korkeakoulupolitiikan ja yliopistoissa perinteisesti tavoitellun opiskelijoiden ajattelurakenteiden syvällisen muutoksen välille.
Original languageFinnish
Pages (from-to)52–54
Number of pages3
JournalTiedepolitiikka
Volume46
Issue number2
Publication statusPublished - 11 Oct 2021
Publication typeB1 Journal article

Keywords

  • transformatiivinen oppiminen
  • informatiivinen oppiminen
  • korkeakoulutus
  • korkeakoulupolitiikka
  • progressio
  • regressio

Cite this