Description
Työpajan tavoitteena on keskustella osaamisen arvioinnista opetuksen digitaalisen murroksen jälkeisessä ajassa. Se on tarkoitettu kaikille arvioinnin kehittämisestä kiinnostuneille. Alustusten kontekstina ovat STEM-alat (Science, Technology, Engineering, Mathematics), mutta keskustelun teemat ovat kaikkea korkeakouluopetusta koskevia.Työpajassa nostetaan esiin erilaisia käytännössä kokeiltuja arvioinnin kehittämisen tulokulmia ja niihin liittyviä haasteita. Työpajan tavoitteena ei ole yksin opettajan arviointityökalupakin laajentaminen vaan arvioinnista käytävän keskustelun rikastaminen sellaiseksi, joka tukee opettajien omaa ammatillista kehittymistä ja arviointikulttuurin muutosta.
Työpajassa tarjotaan neljä lyhyttä alustusta matematiikan ja fysiikan korkeakoulutuksen arviointiin liittyen. Alustukset käsittelevät kompetenssipohjaista itsearviointia, arviointikulttuurin muutosta opettajien näkökulmasta, arvioinnin työläyttä ja suurten kielimallien käytön huomioimista arvioinnissa. Alustusten jälkeen keskustellaan aiheesta yhteisesti. Osallistujat voivat nostaa esiin itse havaitsemiaan ongelmia ja onnistumisia, joista keskustellaan pyrkien löytämään ratkaisuja ongelmiin ja tapoja soveltaa hyviä kokemuksia omaan työhön.
Alustukset:
Lasse Heikkinen (UEF): Arviointikulttuuri muuttuu, pysyvätkö opettajat mukana?
Marika Toivola (SAMK): Itseohjautuvuutta tukeva itse-aikataulutettu arviointi
Johanna Rämö (UEF): Itsearviointi jatkuvan oppimisen ja hyvinvoinnin tukena
Riikka Kangaslampi (TAU): Tekoälyn tuottamat ratkaisut ja niiden tunnistaminen
Kesto: 90 minuuttia
Aikajakso | 5 kesäk. 2024 |
---|---|
Tapahtuman otsikko | Pedaforum 2024: Korkeakoulupedagogiikka globaalin hyvinvoinnin rakentajana |
Tapahtuman tyyppi | Conference |
Sijainti | Hämeenlinna, SuomiNäytä kartalla |
Tunnustuksen arvo | National |