Jatkuvaan oppimiseen sitoutumisen mahdollisuudet ja haasteet työpaikoilla (CoOL@Work) -hankkeen kysely-, haastattelu- ja mittausdata

  • Heta Rintala (Häme University of Applied Sciences, HAMK Edu) (Creator)
  • Liisa Postareff (Creator)
  • Ilmari Puhakka (Creator)
  • Petri Nokelainen (Creator)
  • Lauri Lehtonen (kasvatustieteiden tiedekunta, University of Turku) (Creator)
  • Anni Holmström (kasvatustieteiden tiedekunta, University of Turku) (Creator)
  • Marjaana Veermans (kasvatustieteiden tiedekunta, University of Turku) (Creator)

Tietoaineisto

Kuvaus

Hankkeen aikana työssä oppimista tarkasteltiin eri näkökulmista kysely-, haastattelu- ja fysiologisen mittausaineiston avulla. Kyselyaineisto: CoOL@Work-kysely sisälsi taustakysymyksiä sekä olemassa olevia mittareita / osakyselyjä, joissa kartoitettiin kartoitettiin tavoiteorientaatiota, oppimisen lähestymistapoja, pystyvyysuskomuksia ja työn imua. Haastatteluaineistot: CoOL@Work-hankkeessa toteutetut haastattelut liittyivät työssä oppimiseen sekä siihen sitoutumiseen. Haastatteluaineistoja kerättiin eri aloilta ja eri työpaikoilta. Eri työpaikoissa palvelualalla ja sosiaali- ja terveysalalla toimivilta työntekijöiltä kerätty haastatteluaineisto (n=31), raskaan metalliteollisuuden työntekijöiltä (n=14) ja esihenkilöiltä (n=7) koottu aineisto sekä yhdestä palvelualan työpaikasta työntekijöiltä koottu haastatteluaineisto (n=15) sekä johdon ryhmähaastattelu (n=3). Yhteensä haastatteluihin osallistui 70 työntekijää tai johdon edustajaa. Fysiologinen mittausdata ja mittausdataa täydentävä päiväkirjadata: CoOL@Work-hankkeessa mitattiin työntekijöiden (n=11) virittyneisyyttä työpäivän aikana Moodmetric-älysormuksen avulla. Päiväkirjadatan avulla kartoitettiin tarkemmin korkean virittyneisyyden tilaan liittyvää työtilannetta, tunteita sekä oppimista (83 päiväkirjamerkintää)
Koska saatavilla18 marrask. 2022
JulkaisijaHAMK Edu

Rahoitus

RahoittajatRahoittajan numero
The Finnish Work Environment Fund

    Field of science, Statistics Finland

    • 516 Kasvatustieteet

    Siteeraa tätä