20012024

Tutkimustuotoksia vuodessa

Jos olet muokannut tietoja Puressa, ne näkyvät pian tässä.
Suodatin
Konferenssiartikkeli

Hakutulokset

  • 2023

    Are Game Elements Fueling Learners’ Motivation via Positive Affect?

    Huber, S. E., Lindstedt, A., Kiili, K. & Ninaus, M., 2023, Games and Learning Alliance - 12th International Conference, GALA 2023, Proceedings. Dondio, P., Rocha, M., Brennan, A., Schönbohm, A., de Rosa, F., Koskinen, A. & Bellotti, F. (toim.). Springer, s. 234-243 10 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 14475 LNCS).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • Introduction to the 1st Game-based Learning Minitrack

    Oliveira, W., Hamari, J., Kiili, K. & Vassileva, J., 2023, Proceedings of the 56th Annual Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2023. Bui, T. X. (toim.). s. 4669-4670 2 Sivumäärä (Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientific

    Open access
    Tiedosto
  • 2022

    Effects of a Game-Based Fraction Estimation Task on Math Anxiety

    Maisey, J., Thoma, G., Moeller, K., Kiili, K. & Ninaus, M., 2022, Games and Learning Alliance - 11th International Conference, GALA 2022, Proceedings. Kiili, K., Koskinen, A., de Rosa, F., Dindar, M., Kickmeier-Rust, M. & Bellotti, F. (toim.). Springer, s. 137-146 10 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 13647 LNCS).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    1 Lataukset (Pure)
  • Motivation and Emotions in a Health Literacy Game: Insights from Co-occurrence Network Analysis

    Kiili, K., Siuko, J., Cloude, E. & Dindar, M., 2022, Games and Learning Alliance - 11th International Conference, GALA 2022, Proceedings. Kiili, K., Koskinen, A., de Rosa, F., Dindar, M., Kickmeier-Rust, M. & Bellotti, F. (toim.). Springer, s. 149-159 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 13647 LNCS).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    3 Lataukset (Pure)
  • The role of situational interest in game-based learning

    Koskinen, A., McMullen, J., Halme, H., Hannula-Sormunen, M., Ninaus, M. & Kiili, K., 2022, Proceedings of the 6th International GamiFIN Conference 2022 (GamiFIN 2022). Bujić, M., Koivisto, J. & Hamari, J. (toim.). s. 54-63 (CEUR Workship Proceedings; Vuosikerta 3147).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    3 Lataukset (Pure)
  • 2021

    Using a Multi-step Research Approach to Inform the Development of a Graph Literacy Game

    Kiili, K., Lindstedt, A., Ninaus, M. & Nylén, T., 2021, Games and Learning Alliance - 10th International Conference, GALA 2021, Proceedings. de Rosa, F., Marfisi Schottman, I., Baalsrud Hauge, J., Bellotti, F., Dondio, P. & Romero, M. (toim.). Springer, s. 78-88 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science ; Vuosikerta 13134 LNCS).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
  • 2020

    Flow Experience and Situational Interest in an Adaptive Math Game

    Lindstedt, A., Koskinen, A., McMullen, J., Ninaus, M. & Kiili, K., 2 jouluk. 2020, Games and Learning Alliance - 9th International Conference, GALA 2020, Proceedings. Marfisi-Schottman, I., Bellotti, F., Hamon, L. & Klemke, R. (toim.). Springer, s. 221-231 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 12517 LNCS).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    18 Lataukset (Pure)
  • Motivational Potential of Leaderboards in a Team-Based Math Game Competition

    Ninaus, M., De Freitas, S. & Kiili, K., 2020, Games and Learning Alliance - 9th International Conference, GALA 2020, Proceedings. Marfisi-Schottman, I., Bellotti, F., Hamon, L. & Klemke, R. (toim.). Springer, s. 242-252 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 12517 LNCS).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    39 Lataukset (Pure)
  • 2019

    A fun-accuracy trade-off in game-based learning

    Greipl, S., Ninaus, M., Bauer, D., Kiili, K. & Moeller, K., 2019, Games and Learning Alliance - 7th International Conference, GALA 2018, Proceedings. Söbke, H., Gentile, M. & Allegra, M. (toim.). Springer Verlag, s. 167-177 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 11385).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    4 Sitaatiot (Scopus)
    14 Lataukset (Pure)
  • Effect of whole-body movement on performance and efficiency: A comparison of three controlling methods for a math game

    Lindstedt, A. & Kiili, K., 2019, Games and Learning Alliance. Liapis, A., Yannakakis, G. N., Gentile, M. & Ninaus, M. (toim.). Springer, s. 501-511 10 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 11899).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    3 Lataukset (Pure)
  • Extending a digital fraction game piece by piece with physical manipulatives

    Kiili, K., Koskinen, A., Lindstedt, A. & Ninaus, M., 2019, Games and Learning Alliance - 7th International Conference, GALA 2018, Proceedings. Söbke, H., Gentile, M. & Allegra, M. (toim.). Springer Verlag, s. 157-166 10 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 11385).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    2 Sitaatiot (Scopus)
    2 Lataukset (Pure)
  • Intrinsic integration in rational number games – A systematic literature review

    Kiili, K., Koskinen, A. & Ninaus, M., 2019, GamiFIN 2019: Proceedings of the 3rd International GamiFIN Conference. CEUR-WS, s. 35-46 12 Sivumäärä (CEUR Workshop Proceedings; Vuosikerta 2359).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    2 Sitaatiot (Scopus)
  • Lifelong learning with a digital math game: Performance and basic experience differences across age

    Greipl, S., Moeller, K., Kiili, K. & Ninaus, M., 2019, Games and Learning Alliance- 8th International Conference, GALA 2019, Proceedings. Liapis, A., Yannakakis, G. N., Gentile, M. & Ninaus, M. (toim.). Springer, s. 301-311 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 11899).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    6 Lataukset (Pure)
  • Teaching educational game design: Expanding the game design mindset with instructional aspects

    Kiili, K. & Tuomi, P., 2019, Games and Learning Alliance- 8th International Conference, GALA 2019, Proceedings. Liapis, A., Yannakakis, G. N., Gentile, M. & Ninaus, M. (toim.). Springer, s. 103-113 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 11899).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    2 Sitaatiot (Scopus)
    15 Lataukset (Pure)
  • 2018

    Exploring characteristics of students’ emotions, flow and motivation in a math game competition

    Kiili, K., Lindstedt, A. & Ninaus, M., 2018, Proceedings of the 2nd International GamiFIN Conference Pori, Finland, May 21-23, 2018.. CEUR-WS, Vuosikerta 2186. s. 20-29 10 Sivumäärä (CEUR Workshop Proceedings).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    6 Sitaatiot (Scopus)
  • 2017

    Data-driven design decisions to improve game-based learning of fractions

    Ninaus, M., Kiili, K., Siegler, R. S. & Moeller, K., 2017, Games and Learning Alliance, 6th International Conference, GALA 2017: Lisbon, Portugal, December 5–7, 2017. Springer, s. 3-13 11 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 10653).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    3 Sitaatiot (Scopus)
  • Evaluating playing experience and adoption of a math learning game

    Lindstedt, A. & Kiili, K., 2017, Proceedings of the 1st International GamiFIN Conference. CEUR-WS, s. 39-46 8 Sivumäärä (CEUR Workshop Proceedings; Vuosikerta 1857).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    3 Sitaatiot (Scopus)
  • From theories to game mechanics: Developing a game for training rational numbers

    Kiili, K., 2017, Proceedings of the 11th European Conference on Games Based Learning, ECGBL 2017. Academic Conferences and Publishing International Limited, s. 328-334 7 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    1 Sitaatiot (Scopus)
  • Rational Number Knowledge Assessment and Training With a Game Competition

    Kiili, K., Ojansuu, K., Lindstedt, A. & Ninaus, M., lokak. 2017, Proceedings of The 11th European Conference on Game-Based Learning ECGBL 2017. Academic Conferences and Publishing International Limited, s. 320-327

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    1 Sitaatiot (Scopus)
    59 Lataukset (Pure)
  • Towards Game-Based Formative Assessment

    Kiili, K. & Lindstedt, A., 2017, EdMedia: World Conference on Educational Media and Technology. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), s. 1104-1109

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    Open access
    Tiedosto
    7 Lataukset (Pure)
  • 2016

    A game-based approach to examining students' conceptual knowledge of fractions

    Ninaus, M., Kiili, K., McMullen, J. & Moeller, K., 2016, Games and Learning Alliance: 5th International Conference, GALA 2016, : Utrecht, Utrecht, The Netherlands, December 5-7, 2016, Proceedings. Bottino, R., Jeuring, J. & Veltkamp, R. C. (toim.). Springer International Publishing, Vuosikerta 10056. s. 37-49 13 Sivumäärä (Lectures Notes in Computer Science).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    6 Sitaatiot (Scopus)
  • Designing working memory games for elderly

    Koivisto, A., Lindstedt, A., Merilampi, S. & Kiili, K., 2016, Games and Learning Alliance, 5th International Conference, GALA 2016, : Utrecht, The Netherlands, December 5-7, 2016, Proceedings. Bottino, R., Jeuring, J. & Veltkamp, R. C. (toim.). Cham: Springer International Publishing, s. 311-320 10 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • Promoting students' fractional thinking by challenging them to design game-based number line tasks for others

    Perttula, A., Tuomi, P., Kiili, K. & Lindstedt, A., 2016, Proceedings of the 20th International Academic Mindtrek Conference. ACM, s. 426-432

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    2 Sitaatiot (Scopus)
  • 2015

    A conceptual model towards the scaffolding of learning experience

    Arnab, S., Ger, P. M., Lim, T., Lameras, P., Hendrix, M., Kiili, K., Hauge, J. B., Ninaus, M., de Freitas, S., Mazzetti, A., Dahlbom, A., Degano, C., Stanescu, I. & Riveiro, M., 2015, Third International Conference, GALA 2014, Bucharest, Romania, July 2-4, 2014. Springer Verlag, Vuosikerta 9221. s. 83-96 14 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics); Vuosikerta 9221).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • 2014

    Flow Experience as a Quality Measure in Evaluating Physically Activating Serious Games

    Julkaisun otsikon käännös: Flow Experience as a Quality Measure in Evaluating Physically Activating Serious GamesKiili, K., Perttula, A., Arnab, S. & Suominen, M., 2014, Games and Learning Alliance, Second International Conference, GALA 2013, Paris, France, October 23-25, 2013. De Gloria, A. (toim.). Springer, s. 200-212 12 Sivumäärä (Lecture Notes in Computer Science; Vuosikerta 8605).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    3 Sitaatiot (Scopus)
  • Measuring game experience and learning effects of business games

    Julkaisun otsikon käännös: Measuring game experience and learning effects of business gamesFink, S., Kiili, K. & Bullinger, A., 2014, Proceedings of the 45th Conference of the International Simulation and Gaming Association, ISAGA, July 7-11, 2014, Dornbirn, Austria. Kriz, W., Eiselen, T. & Manahl, W. (toim.). s. 140-153 14 Sivumäärä

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • 2013

    Approaches to Collaborative Game-Making for Fostering 21st Century Skills

    Julkaisun otsikon käännös: Approaches to Collaborative Game-Making for Fostering 21st Century SkillsBermingham, S., Charlier, N., Dagnino, F., Duggan, J., Earp, J., Kiili, K., Luts, E., van der Stock, L. & Whitton, N., 2013, Proceedings of The 7th European Conference on Games Based Learning - ECGBL 2013, 3-4 October 2013, Porto, Portugal. Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited, s. 45-52 8 Sivumäärä (European Conference on Games-Based Learning; Vuosikerta 1).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    15 Sitaatiot (Scopus)
  • Developing Games for Health Impact: Case Brains vs Zombies

    Julkaisun otsikon käännös: Developing Games for Health Impact: Case Brains vs ZombiesKiili, K., Ninaus, M., Koskela, M., Tuomi, P. & Lindstedt, A., 2013, Proceedings of The 7th European Conference on Games Based Learning - ECGBL 2013, 3-4 October 2013, Porto, Portugal. Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited, s. 297-304 8 Sivumäärä (European Conference on Games-Based Learning; Vuosikerta 1).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    1 Sitaatiot (Scopus)
  • Learner Collaboration in Digital Game Making: An Emerging Trend

    Julkaisun otsikon käännös: Learner Collaboration in Digital Game Making: An Emerging TrendEarp, J., Dagnino, F., Kiili, K., Kiili, C., Tuomi, P. & Whitton, N., 2013, Learning and Teaching with Media and Technology. ATEE-SIREM Winter Conference Proceedings. 7-9 March 2013, Genoa, Italy. Parmigiani, D., Pennazio, V. & Traverso, A. (toim.). Association for Teacher Education in Europe, s. 439-447 9 Sivumäärä (Association for Teacher Education in Europe Winter Conference).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • 2012

    Designing games for well-being; exergames for elderly people

    Julkaisun otsikon käännös: Designing games for well-being; exergames for elderly peopleLeinonen, M., Koivisto, A., Andrew, S. & Kiili, K., 2012, Proceedings of the 6th European Conference on Games-Based Learning, ECGBL 2012, Cork, Ireland, 4-5 October 2012. Felicia, P. (toim.). Reading, UK: Academic Publishing International Limited, s. 635-639 (European Conference on Games-Based Learning).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    5 Sitaatiot (Scopus)
  • Measuring user experience in tablet based educational game

    Julkaisun otsikon käännös: Measuring user experience in tablet based educational gameKiili, K., Koivisto, A., Finn, E. & Ketamo, H., 2012, Proceedings of the 6th European Conference on Games-Based Learning, ECGBL 2012, Cork, Ireland, 4-5 October 2012. Felicia, P. (toim.). Reading, UK: Academic Publishing International Limited, s. 242-249 (European Conference on Games-Based Learning).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    4 Sitaatiot (Scopus)
  • Towards creative pedagogy: empowering students to develop games

    Julkaisun otsikon käännös: Towards creative pedagogy: empowering students to develop gamesKiili, K., Kiili, C., Ott, M. & Jönkkäri, T., 2012, Proceedings of the 6th European Conference on Games-Based Learning, ECGBL 2012, Cork, Ireland, 4-5 October 2012. Felicia, P. (toim.). Reading, UK: Academic Publishing International Limited, s. 250-257 (European Conference on Games-Based Learning).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    8 Sitaatiot (Scopus)
  • 2011

    Designing educational exertion games for young children

    Julkaisun otsikon käännös: Designing educational exertion games for young childrenKoivisto, A., Kiili, K. & Perttula, A., 2011, Proceedings of the 5th European Conference on Games Based Learning, The National and Kapodistrian University of Athens, Greece, 20-21 October 2011. Gouscos, D. & Meimaris, M. (toim.). Reading, UK, s. 322-328 (European Conference on Games Based Learning).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    6 Sitaatiot (Scopus)
  • Designing serious games for education: from pedagogical principles to game mechanisms

    Julkaisun otsikon käännös: Designing serious games for education: from pedagogical principles to game mechanismsBellotti, F., Ott, M., Arnab, S., Berta, R., Freitas, S. D., Kiili, K. & De Gloria, A., 2011, Proceedings of the 5th European Conference on Games Based Learning, The National and Kapodistrian University of Athens, Greece, 20-21 October 2011. Gouscos, D. & Meimaris, M. (toim.). Reading, UK, s. 26-34 (European Conference on Games Based Learning).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    33 Sitaatiot (Scopus)
  • Mobile exergames for preventing diseases related to childhood obesity

    Julkaisun otsikon käännös: Mobile exergames for preventing diseases related to childhood obesityKoivisto, A., Merilampi, S. & Kiili, K., 2011, ISABEL 2011; 4th International Symposium on Applied Sciences in Biomedical and Communication Technologies, October 26-29, Barcelona, Spain. New York, NY: ACM, s. 1-5 5 Sivumäärä (International Symposium on Applied Sciences in Biomedical and Communication Technologies ISABEL).

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    3 Sitaatiot (Scopus)
  • 2010

    Designing mobile multiplayer exergames for physical education

    Julkaisun otsikon käännös: Designing mobile multiplayer exergames for physical educationKiili, K., Perttula, A., Tuomi, P., Suominen, M. & Lindstedt, A., 2010, Proceedings of the IADIS International Conference, Mobile Learning 2010, Porto, Portugal, March 19-21, 2010. Sanchez, I. A. & Isaias, P. (toim.). s. 141-148

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    6 Sitaatiot (Scopus)
  • Exergaming: exploring engagement principles

    Julkaisun otsikon käännös: Exergaming: exploring engagement principlesKiili, K. & Perttula, A., 2010, Serious Games for Sports and Health, Proceedings - Game Days 2010, March 25th-26th, 2010. Wiemeyer, J. & Göbel, S. (toim.). s. 161-172

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • Experiences of learning through exergame design

    Julkaisun otsikon käännös: Experiences of learning through exergame designKoivisto, A., Kiili, K. & Perttula, A., 2010, Proceedings of the 4th European Conference on Games Based Learning, The Danish School of Education, Aarhus University, Copenhagen, Denmark, 21-22 October 2010. Meyer, B. (toim.). s. 185-193

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    1 Sitaatiot (Scopus)
  • Eye-tracking in educational game design

    Julkaisun otsikon käännös: Eye-tracking in educational game designKiili, K. & Ketamo, H., 2010, Proceedings of the 4th European Conference on Game Based Learning, The Danish School of Education, Aarhus University, Copenhagen, Denmark, 21-22 October 2010. Meyer, B. (toim.). s. 160-167

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    5 Sitaatiot (Scopus)
  • Mining educational game data: uncovering complex mechanisms behind learning

    Julkaisun otsikon käännös: Mining educational game data: uncovering complex mechanisms behind learningKetamo, H. & Kiili, K., 2010, Proceedings of the 4th European Conference on Game Based Learning, The Danish School of Education, Aarhus University, Copenhagen, Denmark, 21-22 October 2010. Meyer, B. (toim.). s. 151-159

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    2 Sitaatiot (Scopus)
  • 2009

    Learning experiences on mobile social media

    Julkaisun otsikon käännös: Learning experiences on mobile social mediaKiili, K., Multisilta, J., Suominen, M. & Ketamo, H., 2009, Proceedings of The 17th International Conference on Computers in Education, ICCE 2009, November 30 - December 4, 2009 Hong Kong. Kong, S. C. (toim.). s. 535-542

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    7 Sitaatiot (Scopus)
  • Learning is not self-evident: conceptual change demands time and support

    Julkaisun otsikon käännös: Learning is not self-evident: conceptual change demands time and supportKiili, K. & Ketamo, H., 2009, Proceedings of the 3rd European Conference on Games Based Learning, FH JOANNEUM University of Applied Sciences, Graz, Austria, 12-13 October 2009. Pivec, M. (toim.). s. 227-233

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    1 Sitaatiot (Scopus)
  • Mobile video blogging in HCI education

    Julkaisun otsikon käännös: Mobile video blogging in HCI educationKiili, K., Ketamo, H. & Suominen, M., 2009, Sharing Experiences with Social Mobile Media, Proceedings of the International Workshop in conjunction with MobileHCI 2009. Tampereen teknillinen yliopisto. Porin yksikkö. Julkaisu. Milard, M. & Multisilta, J. (toim.). s. 35-39

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • New teachership in game worlds

    Julkaisun otsikon käännös: New teachership in game worldsKetamo, H. & Kiili, K., 2009, Proceedings of the 3rd European Conference on Games Based Learning, FH JOANNEUM University of Applied Sciences, Graz, Austria, 12-13 October 2009. Pivec, M. (toim.). s. 211-219

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    2 Sitaatiot (Scopus)
  • Power and flow experience in collaborative business simulation gaming

    Julkaisun otsikon käännös: Power and flow experience in collaborative business simulation gamingKiili, K., Lainema, T. & Veermans, K., 2009, Proceedings of ED-MEDIA 2009, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, June 22-26, 2009, Honolulu, Hawaii, USA. Fulford, C. & Siemens, G. (toim.). s. 1753-1758

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • Self-organizing learning material on teacher education

    Julkaisun otsikon käännös: Self-organizing learning material on teacher educationKetamo, H., Alajääski, J. & Kiili, K., 2009, Proceedings of ED-MEDIA 2009, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, June 22-26, 2009, Honolulu, Hawaii, USA. Fulford, C. & Siemens, G. (toim.). s. 3658-3667

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • The recipe for flow experience

    Julkaisun otsikon käännös: The recipe for flow experienceKiili, K., 2009, Proceedings of the 1st International Open Workshop on Intelligent Personalization and Adaptation in Digital Educational Games, October 14, 2009, Graz, Austria. Kickmeier-Rust, M. (toim.). s. 17-25

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • 2008

    Kolmannen sukupolven opetuspelit: opettaja osana pelimaailmaa

    Kiili, K., 2008, ITK'08. Opi valitsemaan - olet aikaasi edellä. Interaktiivinen tekniikka koulutuksessa -konferenssi. Aulanko, Hämeenlinna 17. - 18.4.2008. Hämeen kesäyliopiston julkaisuja, sarja B. Mielty, M. (toim.). s. 22-23

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

  • Reflection walkthrough method: designing knowledge construction in learning games

    Julkaisun otsikon käännös: Reflection walkthrough method: designing knowledge construction in learning gamesKiili, K., 2008, 2nd European Conference on Games Based Learning, hosted by the Universitat Oberta de Catalunya, Spain, 16-17 October, 2008. Conolly, T. & Stansfield, M. (toim.). s. 237-241

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    5 Sitaatiot (Scopus)
  • Teacher's role in Media Detective game: communication through non-player game characters

    Julkaisun otsikon käännös: Teacher's role in Media Detective game: communication through non-player game charactersKiili, K., 2008, Proceedings of ED-MEDIA 2008, World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, June 30 - July 4, 2008, Vienna, Austria. Luca, J. & Weippl, E. R. (toim.). s. 5248-5255

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu