Activity-tracking assemblages in Finnish early childhood education and care

Antti Paakkari, Maiju Paananen, Susan Grieshaber

Tutkimustuotos: ArtikkeliScientificvertaisarvioitu

3 Sitaatiot (Scopus)
10 Lataukset (Pure)

Abstrakti

Children’s activity-trackers have recently gained popularity to ensure sufficient exercise for children attending Finnish Early Childhood Education and Care settings. Device manufacturers collaborate with public and private providers and supply children with bracelets that measure activity. We interviewed staff who used trackers during 2021, and approach these technologies as assemblages where devices are entangled with discourses, rules and practices. Three events show how assemblages produced children as active/inactive; gaming the algorithm, and educators seeking to use the devices pedagogically.
AlkuperäiskieliEnglanti
Sivut301-316
JulkaisuChildhood
Vuosikerta30
Numero3
Varhainen verkossa julkaisun päivämäärä26 huhtik. 2023
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 2023
OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 3

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Activity-tracking assemblages in Finnish early childhood education and care'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä