Arvoa palvelutuotannon mittareista

Aki Jääskeläinen, Harri Laihonen, Antti Lönnqvist, Sanna Pekkola, Virpi Sillanpää, Juhani Ukko

    Tutkimustuotos: KirjaAmmatillinen

    929 Lataukset (Pure)

    Abstrakti

    Tämä opas jäsentää ja päivittää palvelualaan liittyvää mittaamisosaamista. Mittaaminen nähdään ensisijaisesti palveluiden johtamisen ja arvonluontiprosessin kehittämisen apuvälineenä. Näkökulmiksi valitaan asiakaslähtöisyys ja palvelujärjestelmät. Lisäksi oppaassa korostetaan henkilöstön roolia mittareiden kehitysprojektien menestystekijänä. Opas auttaa päivittämään oman organisaation mittarit palveluvaltaisen yhteiskunnan vaatimuksiin. Se tarjoaa konkreettisia malleja, muistilistoja ja työkaluja, jotka auttavat mittaristoprojektin läpiviennissä. Samalla kiteytetään yhteen kokemuksia kymmenestä palveluorganisaatiosta, joissa kehitettiin mittaamista vuosina 2011–2013. Nämä organisaatiot edustavat asiantuntijapalveluita, julkisia palveluita ja teollisuuden palveluita. Lisäksi oppaassa kuvataan suomalaisten palveluorganisaatioiden mittaamisen tilaa. Opas sopii perusteokseksi palveluorganisaatioiden johdolle ja kehittäjille sekä alan korkeakouluopiskelijoille.
    Julkaisun otsikon käännösArvoa palvelutuotannon mittareista
    AlkuperäiskieliSuomi
    JulkaisupaikkaTampere
    KustantajaTampereen Teknillinen Yliopisto. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos
    Sivumäärä67
    ISBN (elektroninen)978-952-15-3162-0
    ISBN (painettu)978-952-15-3161-3
    TilaJulkaistu - 2013
    OKM-julkaisutyyppiD5 Ammatillinen kirja

    Sormenjälki

    Sukella tutkimusaiheisiin 'Arvoa palvelutuotannon mittareista'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

    Siteeraa tätä