Abstrakti
Tämä opas jäsentää ja päivittää palvelualaan liittyvää mittaamisosaamista. Mittaaminen nähdään ensisijaisesti palveluiden johtamisen ja arvonluontiprosessin kehittämisen apuvälineenä. Näkökulmiksi valitaan asiakaslähtöisyys ja palvelujärjestelmät. Lisäksi oppaassa korostetaan henkilöstön roolia mittareiden kehitysprojektien menestystekijänä.
Opas auttaa päivittämään oman organisaation mittarit palveluvaltaisen yhteiskunnan vaatimuksiin. Se tarjoaa konkreettisia malleja, muistilistoja ja työkaluja, jotka auttavat mittaristoprojektin läpiviennissä. Samalla kiteytetään yhteen kokemuksia kymmenestä palveluorganisaatiosta, joissa kehitettiin mittaamista vuosina 2011–2013. Nämä organisaatiot edustavat asiantuntijapalveluita, julkisia palveluita ja teollisuuden palveluita. Lisäksi oppaassa kuvataan suomalaisten palveluorganisaatioiden mittaamisen tilaa.
Opas sopii perusteokseksi palveluorganisaatioiden johdolle ja kehittäjille sekä alan korkeakouluopiskelijoille.
Julkaisun otsikon käännös | Arvoa palvelutuotannon mittareista |
---|---|
Alkuperäiskieli | Suomi |
Julkaisupaikka | Tampere |
Kustantaja | Tampereen Teknillinen Yliopisto. Tiedonhallinnan ja logistiikan laitos |
Sivumäärä | 67 |
ISBN (elektroninen) | 978-952-15-3162-0 |
ISBN (painettu) | 978-952-15-3161-3 |
Tila | Julkaistu - 2013 |
OKM-julkaisutyyppi | D5 Ammatillinen kirja |