Facebook drives behavior of passive households in stock markets

Milla Siikanen, Kestutis Baltakys, Juho Kanniainen, Ravi Vatrapu, Raghava Mukkamala, Abid Hussain

    Tutkimustuotos: ArtikkeliScientificvertaisarvioitu

    11 Sitaatiot (Scopus)
    21 Lataukset (Pure)

    Abstrakti

    Recent studies using data on social media and stock markets have mainly focused on predicting stock returns. Instead of predicting stock price movements, we examine the relation between Facebook data and investors’ decision making in stock markets with a unique data on investors’ transactions on Nokia. We find that the decisions to buy versus sell are associated with Facebook data especially for passive households and also for nonprofit organizations. At the same time, it seems that more sophisticated investors—financial and insurance institutions—are behaving independently from Facebook activities.
    AlkuperäiskieliEnglanti
    Sivumäärä11
    JulkaisuFinance Research Letters
    Vuosikerta27
    DOI - pysyväislinkit
    TilaJulkaistu - jouluk. 2018
    OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

    Julkaisufoorumi-taso

    • Jufo-taso 1

    Sormenjälki

    Sukella tutkimusaiheisiin 'Facebook drives behavior of passive households in stock markets'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

    Siteeraa tätä