Fuel cells and novel thermal management advancements required for aviation

Stephen Wright, Jussi Aaltonen

Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

87 Lataukset (Pure)

Abstrakti

The paper considers the usage of proton exchange membrane fuel cells, gaseous H2 and cryogenic H2 fuels to solve the known thermal problems associated with electrical generation. Recent experimental H2 flight failures are reviewed, and a novel solution to control the electrolyte temperature operating range is proposed, utilising LH2, new additive manufactured evaporators/ heat exchangers and control software.
The need for an IRON BIRD full scale test rig is justified prior to any further ambitious flight attempts.
AlkuperäiskieliEnglanti
Otsikko33rd Congress of the International Council of the Aeronautical Sciences ICAS2022
AlaotsikkoConference Proceedings
KustantajaThe International Council of the Aeronautical Sciences
TilaJulkaistu - 4 syysk. 2022
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
TapahtumaCongress of the International Council of the Aeronautical Sciences - Stockholm, Ruotsi
Kesto: 4 syysk. 20229 syysk. 2022

Julkaisusarja

NimiICAS Legal Notes
ISSN (elektroninen)2958-4647

Conference

ConferenceCongress of the International Council of the Aeronautical Sciences
Maa/AlueRuotsi
KaupunkiStockholm
Ajanjakso4/09/229/09/22

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 0

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Fuel cells and novel thermal management advancements required for aviation'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä