Hesitation Markers and Audience Design: Position Matters

Kerstin Fischer, Nathalie Schümchen

Tutkimustuotos: Conference contributionScientificvertaisarvioitu

Abstrakti

Evidence of a production experiment is presented suggesting that, unlike often claimed in rhetorical manuals and coachings, it is actually the chest breathing rather than the abdominal "belly" breathing that supports the acoustic-prosodic parameter settings of a (more) charismatic/persuasive tone of voice.
AlkuperäiskieliEnglanti
OtsikkoProceedings of the 1st International Seminar on the Foundations of Speech
AlaotsikkoPausing, Breathing and Voice
Sivut19-20
TilaJulkaistu - 2 jouluk. 2019
Julkaistu ulkoisestiKyllä
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Hesitation Markers and Audience Design: Position Matters'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä