LUKILOKI: virtaa ja välineitä luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen

Eija Aalto, Riikka Heikkilä, Marjaana Järvenoja, Merja Kuosmanen, Auli Lehtinen, Marja-Kristiina Lerkkanen, Sanna Luokomaa, Susanna Mononen, Sanna Mustonen, Tuula Nousiainen, Tiia-Liina Raittila, Johanna Saario

Tutkimustuotos: ArtikkeliAmmatillinen

Abstrakti

“Mukavaa, kun tässä koulutuksessa tutkimus kohtaa arjen”, tiivisti LUKILOKI-koulutuksen osallistuja kokemuksiaan. Valtakunnallisen, 1600 opettajaa tavoittavan LUKILOKI-täydennyskoulutuksen tavoitteena on tarjota opetushenkilöstölle luku- ja kirjoitustaidon ohjaamiseen ja tukemiseen liittyvää tutkimustietoa ja käytännön työkaluja. Koulutuksen keskiössä ovat muun muassa lukumotivaatio, arviointi ja oppimisen tukeminen luki- ja oppimisvaikeuksien sekä S2-opetuksen ja monikielisyyden näkökulmista. Tässä artikkelissa kuvataan hankkeen tavoitteita ja tuotoksia, joita opettajat voivat hyödyntää työnsä tukena.
AlkuperäiskieliSuomi
JulkaisuKieli, koulutus ja yhteiskunta
Vuosikerta10
Numero6
TilaJulkaistu - 16 lokak. 2019
Julkaistu ulkoisestiKyllä
OKM-julkaisutyyppiD1 Artikkeli ammattilehdessä

Siteeraa tätä