Lukion historian opettajien käsityksiä esseen arviointiin vaikuttavista piirteistä

Hilkka Paldanius , Sari Sulkunen, Minna-Riitta Luukka, Johanna Saario

Tutkimustuotos: ArtikkeliScientificvertaisarvioitu

Abstrakti

This article focuses on history teachers’ beliefs about the textual features relevant for assessing essays in general upper secondary school. The data comprise group discussions about essays that were analyzed with content analysis and the essays analyzed with systemic-functional theory. The focus was on linguistic realization of the features teachers valued. The results showed that history teachers particularly valued presenting historical knowledge and answering the task. They had fewer expectations about the use of the source material and students’ own argumentation. The linguistic analysis of the essays showed that language of history and historical knowledge intertwine: e.g. smooth information flow and analytical authorial voice demonstrate mastery.
AlkuperäiskieliSuomi
Sivut3-22
JulkaisuAinedidaktiikka
Vuosikerta5
Numero1
TilaJulkaistu - 18 marrask. 2021
Julkaistu ulkoisestiKyllä
OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Lukion historian opettajien käsityksiä esseen arviointiin vaikuttavista piirteistä'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä