Metakognitiivinen näkökulma tuotekehityksen opetuksessa

Tutkimustuotos: LukuTieteellinenvertaisarvioitu

17 Lataukset (Pure)

Abstrakti

The subject of the research is the learning of metacognitive skills in the university’s course, which is part of the basic studies of product development. The article examines teaching and learning practices that support the development of metacognitive. The course learning objective is for students to understand, based on the design context and challenge, which design methods are worth using. The research task in this case study was to explore the didactic choices for practicing metacognitive skills. The research data (327 answers) were analysed using content analysis. The results show that the didactic choices support students’ self-direction and self-evaluation. The use of more demanding and multiple methods in different design situations helped to develop better deliverables. The form of teaching does not seem to have a negative effect on students’ perceived competence level.
Julkaisun otsikon käännösA metacognitive perspective in product development education
AlkuperäiskieliSuomi
OtsikkoOpetuksen ja Oppimisen ytimessä
AlaotsikkoAinedidaktisia tutkimuksia 19
ToimittajatEmilia Luukka, Annika Palomäki, Laura Pihkala-Posti, Jussi Hanska
KustantajaTampereen yliopisto
Sivut142-168
Sivumäärä27
Vuosikerta19
ISBN (elektroninen)978-952-5993-32-5
TilaJulkaistu - 6 syysk. 2021
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiSuomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja
KustantajaSuomen ainedidaktinen tutkimusseura
Vuosikerta19
ISSN (elektroninen)1799-9596

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 1

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Metakognitiivinen näkökulma tuotekehityksen opetuksessa'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä