Multi Bounding Volume Hierarchies for Ray Tracing Pipelines

Timo Viitanen, Matias Koskela, Pekka Jääskeläinen, Jarmo Takala

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

    7 Sitaatiot (Scopus)
    556 Lataukset (Pure)

    Abstrakti

    High-performance ray tracing on CPU is now largely based on Multi Bounding Volume Hierarchy (MBVH) trees. We apply MBVH to a fixed-function ray tracing accelerator architecture. According to cycle-level simulations and power analysis, MBVH reduces energy per frame by an average of 24% and improves performance per area by 19% in scenes with incoherent rays, due to its compact memory layout which reduces DRAM traffic. With primary rays, energy efficiency improves by 15% and performance per area by 20%.
    AlkuperäiskieliEnglanti
    OtsikkoSIGGRAPH ASIA 2016 Technical Briefs
    KustantajaACM
    ISBN (painettu)978-1-4503-4541-5
    DOI - pysyväislinkit
    TilaJulkaistu - 2016
    OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
    TapahtumaACM SIGGRAPH ASIA -
    Kesto: 1 tammik. 1900 → …

    Conference

    ConferenceACM SIGGRAPH ASIA
    Ajanjakso1/01/00 → …

    Julkaisufoorumi-taso

    • Jufo-taso 1

    Sormenjälki

    Sukella tutkimusaiheisiin 'Multi Bounding Volume Hierarchies for Ray Tracing Pipelines'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

    Siteeraa tätä