Musiikki-integraatio opetuksen ja opettajakoulutuksen haasteena: Näkemyksiä kirjasta Cslovjecsek, M. & Zulauf, M. 2018. Integrated Music Education. Challenges for Teaching and Teacher Training. Mousikae Padeia. Music and Education. Vol. 1 Bern: Peter Lang.

Tutkimustuotos: Katsausartikkeli

Abstrakti

Musiikki-integraatio osana musiikkikasvatuksen toteutusmalleja liittyy vahvasti uuden opetussuunnitelmamme moninaisten mallien ilmiölähtöiseen ajatteluun. Mitä musiikki-integraatio oikeastaan tarkoittaa, ja miten sen avulla voidaan toimia opettajakoulutuksessa tai rikastaa opetusta viitekehyksestä riippumatta: tätä tarkastellaan sveitsiläisestä näkökulmasta Markus Cslovjecsekin ja Madeleine Zulaufin (toim.) kirjassa "Integrated Music Education. Challenges of Teaching and Teacher Training", joka ilmestyi viime kesänä (2018). Julkaisu on englanninkielinen, mutta jokaisesta luvusta löytyvät lisäksi tiivistelmät sekä ranskaksi että saksaksi. Kirja on numeroitu osana 1, asettaen odotuksia mahdollisesti myöhemmin kasvavan sarjan "Mousikae Padeia (Music and Education/Musik und Bildnung/ Musique et Pédagogie)" suuntaan. Kirjan on kustantanut Peter Lang, ja sen julkaisuprosessia ovat tukeneet sveitsiläiset koulutusinstituutiot alkaen esi- ja alkuopetuksesta, ja jatkuen sikäläisissä ammattikorkeakouluissa toteutettavaan monialaiseen opettajakoulutukseen saakka. Kirja on ostettavissa sekä painettuna että e-kirjana.
Julkaisun otsikon käännösMusic integration as a challenge for teaching and teacher training.
AlkuperäiskieliSuomi
Sivut152-163
Sivumäärä12
JulkaisuFINNISH JOURNAL OF MUSIC EDUCATION
Vuosikerta22
Numero1&2
TilaJulkaistu - 2019
OKM-julkaisutyyppiB1 Kirjoitus tieteellisessä aikakausilehdessä

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Musiikki-integraatio opetuksen ja opettajakoulutuksen haasteena: Näkemyksiä kirjasta Cslovjecsek, M. & Zulauf, M. 2018. Integrated Music Education. Challenges for Teaching and Teacher Training. Mousikae Padeia. Music and Education. Vol. 1 Bern: Peter Lang.'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä