Opiskelijoiden oppimistyökalujen käyttö tietokoneavusteisessa Matematiikkajumppa -tukiopetuksessa

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    61 Lataukset (Pure)

    Abstrakti

    Tampereen teknillisessä yliopistossa aloittavat uudet opiskelijat ovat vuodesta 2002 lähtien suorittaneet opintojensa aluksi koulumatematiikan osaamista mittaavan matematiikan perustaitotestin. Opiskelijat, joiden matemaattiset perustaidot eivät testin perusteella ole olleet riittävät, on ohjattu matematiikkajumppaan: tukiopetusohjelmaan, joka suoritetaan verkkopohjaisesti opiskelijan omalla ajalla. Tässä tutkimuksessa selvitettiin miten ja mitä oppimistyökaluja opiskelijat käyttivät verkkopohjaisessa tukiopetuksessa. Tutkimuksessa havaittiin, että erilaiset oppijat toimivat eri tavalla suorittaessaan matematiikkajumppaa. Pintasuuntautuneet oppijat käyttävät paljon erilaisia työkaluja, kun taas osaajat käyttävät huomattavasti vähemmän työkaluja, ja he menestyvät tentissä pintasuuntautuneita opiskelijoita paremmin.
    AlkuperäiskieliSuomi
    Otsikko2017: Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016
    Sivut54-65
    Sivumäärä12
    TilaJulkaistu - 31 lokak. 2017
    OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
    TapahtumaANNUAL SYMPOSIUM OF THE FINNISH MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION -
    Kesto: 1 tammik. 1900 → …

    Julkaisusarja

    NimiProceedings of the FMSERA annual symposium
    KustantajaFinnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
    ISSN (elektroninen)2489-4583

    Conference

    ConferenceANNUAL SYMPOSIUM OF THE FINNISH MATHEMATICS AND SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION
    Ajanjakso1/01/00 → …

    Julkaisufoorumi-taso

    • Ei tasoa

    !!ASJC Scopus subject areas

    • Yleinen matematiikka

    Siteeraa tätä