Oppiainerajoja rikkomassa: opiskelijoiden kokemuksia oppiainerajat ylittävästä yhteistyöstä aineenopettajakoulutuksessa

Tutkimustuotos: LukuTieteellinenvertaisarvioitu

61 Lataukset (Pure)

Abstrakti

In this article, we describe a design-based study carried out in subject teacher education at the Faculty of Education and Culture in Tampere University. The research is based on an interdisciplinary project implemented on the principles of cooperative learning. The data for this study consist of 32 teacher students’ responses to a questionnaire that were collected after conducting the project in 2018. The data were analyzed by means of qualitative content analysis, focusing on the principles of boundary practices in cooperative learning. The four themes emerging from the analysis suggest that providing opportunities for interdisciplinary projects during subject teacher education is beneficial for developing skills in collegial collaboration
Julkaisun otsikon käännösBreaking boundaries: Student experiences of interdisciplinary collaboration in subject teacher education
AlkuperäiskieliSuomi
OtsikkoOpetuksen ja Oppimisen ytimessä
AlaotsikkoAinedidaktisia tutkimuksia 19
ToimittajatEmilia Luukka, Annika Palomäki, Laura Pihkala-Posti, Jussi Hanska
KustantajaTampereen yliopisto
Sivut194-221
Sivumäärä28
Vuosikerta19
ISBN (elektroninen)978-952-5993-32-5
TilaJulkaistu - 2021
OKM-julkaisutyyppiA3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa

Julkaisusarja

NimiSuomen ainedidaktisen tutkimusseuran julkaisuja
KustantajaSuomen ainedidaktinen tutkimusseura
Vuosikerta19
ISSN (elektroninen)1799-9596

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 1

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Oppiainerajoja rikkomassa: opiskelijoiden kokemuksia oppiainerajat ylittävästä yhteistyöstä aineenopettajakoulutuksessa'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä