Pelillistäminen osana kansalaisopiston opetusta. Ikäihminen oppijana digitalisoituvassa yhteiskunnassa. Kokemuksia pelillisyyden hyödyntämisestä opetusmenetelmänä.

Tutkimustuotos: Muu verkkokirjoitusAmmatillinen

Abstrakti

Digitalisaatio on tuonut haasteita vanhusten selviämiseen arjessa. Pankkipalvelut, mobiilimaksaminen, pikaviestimet ja esimerkiksi sovelluksilla suoraan maksaminen aiheuttaa mobiiliteknologiaan tottumattomille ikäihmisille vaikeuksia. Ikäihmisten pysyminen mukana kehittyvässä ja muuttuvassa yhteiskunnassa on osa sosiaalista kestävyyttä.
AlkuperäiskieliSuomi
Sivut1-16
Sivumäärä16
JulkaisuSastamalan opisto
TilaJulkaistu - 25 elok. 2021
OKM-julkaisutyyppiD1 Artikkeli ammattilehdessä

Tutkimusalat

  • ikäihmiset
  • opetusmenetelmät
  • pelillistäminen
  • kestävä kehitys
  • sosiaalinen kestävyys
  • Kansalaisopistot
  • digitalisaatio
  • pedagogiikka

!!ASJC Scopus subject areas

  • Yleinen tietojenkäsittelytiede

Siteeraa tätä