Re-interpreting Cities with Play: Urban Semiotics and Gamification

Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

3 Sitaatiot (Scopus)
16 Lataukset (Pure)

Abstrakti

This paper aims to propose a semiotic perspective on how play can be used to change the citizens’ perception of the city. The paper propose a meaning-centered understanding both of play activities (seen as resemantisations of the surrounding environment) and of urban spaces (seen as complex meaning-making machines) and attempts to show how the first ones can be used to re-interpret the second ones. Finally, a few examples such as parkour and flash mobs are analyses in order to test the efficacy of the approach.
AlkuperäiskieliEnglanti
OtsikkoInteractivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation
AlaotsikkoArtsIT 2018, DLI 2018
ToimittajatAnthony Brooks, Eva Brooks, Cristina Sylla
KustantajaSpringer
Sivut276-285
ISBN (elektroninen)978-3-030-06134-0
ISBN (painettu)978-3-030-06133-3
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 31 tammik. 2019
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
TapahtumaInternational Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation - Braga, Portugali
Kesto: 24 lokak. 201826 lokak. 2018

Julkaisusarja

Nimi Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering
Vuosikerta256
ISSN (painettu)1867-8211
ISSN (elektroninen)1867-822X

Conference

ConferenceInternational Conference on ArtsIT, Interactivity and Game Creation
Maa/AluePortugali
KaupunkiBraga
Ajanjakso24/10/1826/10/18

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 1

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Re-interpreting Cities with Play: Urban Semiotics and Gamification'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä