Suicide Livestreams in NEEDY STREAMER OVERLOAD

Tutkimustuotos: Muu konferenssimateriaaliAbstraktiTieteellinen

Abstrakti

In this extended abstract, we argue that the ludic representations of suicide livestreams in the Japanese story-based videogame NEEDY STREAMER OVERLOAD encode various social and cultural understandings of suicide, mental illness, livestreams, and online cultures. We aim to uncover these understandings through close readings analysing the gameplay leading up to two endings depicting suicide livestreams in the game. By contextualising the game within mental health in Japan, we argue that the game frames mental illness as an issue that can be numerically managed, and that the issue is the result of personal shortcomings, rather than societal problems.
AlkuperäiskieliEnglanti
Sivumäärä4
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 16 kesäk. 2025
OKM-julkaisutyyppiEi OKM-tyyppiä
TapahtumaDiGRA - Valletta, Malta
Kesto: 30 kesäk. 20254 heinäk. 2025

Conference

ConferenceDiGRA
Maa/AlueMalta
KaupunkiValletta
Ajanjakso30/06/254/07/25

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Suicide Livestreams in NEEDY STREAMER OVERLOAD'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä