Testing the model of double stimulation in a change laboratory

Daniele Morselli, Annalisa Sannino

Tutkimustuotos: ArtikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

24 Sitaatiot (Scopus)
30 Lataukset (Pure)

Abstrakti

The principle of double stimulation is foundational within Cultural Historical Activity Theory. This paper illustrates an analysis of the model of double stimulation applied to a Change Laboratory in an Italian vocational school. Results show that the four phases relating to Apparatus 1 do not follow the model in strict order, nor do they become concentrated in single sessions. The analysis points at quantitative and qualitative differences of the four phases between the first block and the second block of sessions, with the sixth session acting as a boundary.

AlkuperäiskieliEnglanti
Artikkeli103224
Sivumäärä8
JulkaisuTEACHING AND TEACHER EDUCATION
Vuosikerta97
Varhainen verkossa julkaisun päivämäärä2020
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - tammik. 2021
OKM-julkaisutyyppiA1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä

Rahoitus

This work was supported by the Open Access Publishing Fund of the Free University of Bozen-Bolzano .

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 3

!!ASJC Scopus subject areas

  • Education

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Testing the model of double stimulation in a change laboratory'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä