Tweeting CEOs, Opinion Leadership, and the Social Capital of Companies

Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliScientificvertaisarvioitu

15 Lataukset (Pure)

Abstrakti

In the internet era, companies must have an online presence. As a result, when companies participate in various discourses in the online public communication spheres, they also participate in the construction of shared meaning. This is especially evident on Twitter because it, being a postmodern public sphere, is more participative than representative. In this article, the strategic use of Twitter by chief executive officers (CEOs) is examined from the postmodern perspective of strategic communication, whereby the ultimate goal of strategic communication in the public sphere is to maintain a healthy reputation of the communicative entity.
AlkuperäiskieliEnglanti
OtsikkoConference Proceedings Trends in Business Communication 2020
ToimittajatPeter Schneckenleitner, Wolfgang Reitberger, Alexandra Brunner-Sperdin, André Haller
KustantajaSpringer
Sivut103-127
ISBN (elektroninen)978-3-658-33642-4
ISBN (painettu)978-3-658-33641-7
DOI - pysyväislinkit
TilaJulkaistu - 2021
OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
TapahtumaTrends in Business Communication 2020 - University of applied sciences Kufstein Tyrol, Kufstein, Itävalta
Kesto: 4 jouluk. 20204 jouluk. 2020

Conference

ConferenceTrends in Business Communication 2020
LyhennettäTIBCOM
Maa/AlueItävalta
KaupunkiKufstein
Ajanjakso4/12/204/12/20

Julkaisufoorumi-taso

  • Jufo-taso 2

Sormenjälki

Sukella tutkimusaiheisiin 'Tweeting CEOs, Opinion Leadership, and the Social Capital of Companies'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

Siteeraa tätä