Value creation mechanisms in product variety development

Jarkko Pakkanen, Tero Juuti, Timo Lehtonen

    Tutkimustuotos: KonferenssiartikkeliTieteellinenvertaisarvioitu

    2 Sitaatiot (Scopus)

    Abstrakti

    The aim is to study value creation mechanisms in product variety development and to discuss how the mechanisms could be used in communicating and evaluating the business potential of product variety development. The mechanisms were recognised by studying the literature of modularisation, product platform and product family development. Mechanisms that increase and decrease profit were found. Industrial case study suggests that clarifying the important value creation mechanisms can be beneficial in negotiating the justification to invest in R&D projects in supporting the business.
    AlkuperäiskieliEnglanti
    OtsikkoDS92: Proceedings of the DESIGN 2018 15th International Design Conference
    ToimittajatDorian Marjanović, Mario Štorga, Stanko Škec, Nenad Bojčetić, Neven Pavković
    KustantajaThe Design Society
    Sivut623-632
    Sivumäärä10
    Vuosikerta2
    ISBN (elektroninen)978-953-7738-59-4
    DOI - pysyväislinkit
    TilaJulkaistu - 21 toukok. 2018
    OKM-julkaisutyyppiA4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
    TapahtumaInternational design conference -
    Kesto: 1 tammik. 2014 → …

    Julkaisusarja

    NimiDESIGN
    KustantajaDesign society

    Conference

    ConferenceInternational design conference
    Ajanjakso1/01/14 → …

    Julkaisufoorumi-taso

    • Jufo-taso 1

    Sormenjälki

    Sukella tutkimusaiheisiin 'Value creation mechanisms in product variety development'. Ne muodostavat yhdessä ainutlaatuisen sormenjäljen.

    Siteeraa tätä